A jó szereplést Pécsett is folytatná a Citroën Rally Team Hungary csapata!

Hosszabb szünet után a hétvégi Mecsek Rallye a hazai ralibajnokság következő állomása. A Velenczei Ádám – Zsiros Gábor duó két teszten is túl van a Citroën C3 R5 versenyautójával, hogy felkészülten és dobogós reményekkel indulhasson a pécsi versenyen. Az újdonsült páros második a bajnokságban, ezt a pozíciót megtartva szeretnék befejezni a szezon utolsó előtti versenyét.

Hat hét szünet után érkezik Pécsre az Országos Rallye Bajnokság mezőnye. A Citroën Rally Team Hungary versenyzőpárosa a bajnoki tabellán a második helyen áll, ennek megfelelően komoly tesztekkel készült a csapat a pécsi futamra.

„Hasznos volt a két egymást követő tesztnap, hiszen meglehetősen régen ültünk utoljára versenyautóba.” – nyilatkozta a tesztek után, a futam előtt a pilóta, Velenczei Ádám. „Vissza kellett rázódnunk. Sok mindent ki tudtunk próbálni az autón. Rugókat cserélgettünk, finomítottuk a beállításokat. Folyamatosan kontrolláljuk az időnket a tesztek során és jó látni, hogy még tudunk gyorsulni”

Az autónak ez a második versenye, érezni rajta még az ’újautó’ szagot. A Tagai Racing Technology tökéletes munkát végzett a felkészítés során is és a futamokon is nagyon profin dolgozik az egész csapat. Ahogy a versenyzők fogalmaznak: „Jó ilyen háttérrel versenyezni!”

A nagy hagyományokkal bíró pécsi verseny idén is változatos programmal, különböző ritmusú pályákkal várja a nevezési listák alapján előreláthatólag több, mint 150 indulót.

„A szűk, erdei szakaszokon fog eldőlni a verseny, hiszen a széles, jó minőségű gyorsaságikon már mindenki nagyon sokszor versenyzett, ott nem várhatóak nagy különbségek. A legnehezebb talán az alsómocsoládi szakasz, ahol technikás, szűk részt vált fel egy széles és ezt a ritmusváltást kell tudni jól megoldani.” – ezt már Zsiros Gábor, a tapasztalt navigátor mondta a versenyprogramjának feldolgozása után.

A csapat első közös szezonját futja idén, ennek megfelelően még nincs tapasztalatuk a versenyzőknek ezzel a versenyautóval ezeken a gyorsasági szakaszokon. Viszont mindkettőjüknek van már múltja itt, tudnak mit mesélni a korábbi Mecsek Rallye futamokról:

„Ha visszanézek a tavalyi versenyre, akkor vegyesek az érzéseim. Az első gyorsasági szakaszt megnyertem, aztán a másodikon nekicsúsztam egy fának és befejeződött a versenyem. Idén ez nem történhet meg. Próbálok majd úgy kezdeni, mint tavaly és azt a tempót biztonságosan végigvinni!” – felelte Ádám a múltidézésre. „A táblázat alapján a második helyen állunk a bajnokságban, most is az a cél, hogy a lehető legtöbb pontot szerezzük, és persze ott álljunk a dobogón!”

A pécsi program a vasárnapi országos önkormányzati választások miatt egy nappal előrébb csúszik a megszokotthoz képest. A mindig látványos, nézők számára közkedvelt prológot csütörtök este rendezik meg, pénteken hat, valamint szombaton újabb hat gyorsasági szakasz teljesítése után az ünnepélyes céldobogót a patinás Széchenyi téren állítják fel.

A csapat partnerei:

C Automobil Import Kft., TOTAL
Betonútépítő, SIVA Group, EuroAszfalt, Közmű Alagút, STRAVIA, FORVETT, Confidenza, Tiszta Víz Üzletház, Lead Design, Szirt BAU Kft., EFTECH Kft., Nógrádker Zrt., Modul Hungária Kft., KirályHázak, BIG PUSH Rally Team, KA-BA kft.
TAGAI RACING TECHNOLOGY, PIRELLI

autosport

Előző cikk

Forma autósok a Mentőmotorosokért

Következő cikk

A húzatópad után, cél a dobogó!