Velenczeiék az Európa-bajnokkal közösen készültek az évadzáróra

16 év után újra hazánkba látogat Európa-bajnoki futamra a kontinens bajnokság mezőnye. A Rally Hungary egyben a magyar bajnokság szezonzáró versenye is. A bajnokságban jelenleg a harmadik helyen áll az év elején létrejött Citroën Rally Team Hungary csapata. Velenczei Ádám és Zsiros Gábor a C3R5-ös versenyautójukkal szeretnék megmérettetni magukat az EB menőkkel is, de a fő cél a hazai bajnokság év végi dobogója.

A Citroën Rally Team Hungary csapata a bajnokság utolsó fordulója előtt sem tétlenkedett. Pilóta és navigátora örömmel vett részt október utolsó hétvégéjén a Budapest Autó Show-n, ahol az év autós újdonságai mellett a Citroën standján a versenyautót is kiállították. A jó hangulatú színpadi beszélgetésen már az évadzáró futamról beszéltek a srácok, de készséggel válaszoltak az ’utcai’ autózással kapcsolatos kérdésekre is.

Másodszorra rendezik meg a Nyíregyháza központú évadzáró futamot. Igaz, hogy a zempléni térség korábban már nagyon sok versenynek adott otthont Miskolc, vagy éppen Tokaj centrummal, de az idei futam igazi szenzációja, hogy Rally Hungary néven az ERC sorozat része is. Az Eurosport promotálásában futó bajnokságban idén még háromesélyes a bajnoki cím sorsa. Velenczei Ádámék egy közös teszten próbálták a beállításokat a francia SAINTéLOC csapatával, ahol többek között az az Alexey Lukyanuk is versenyez, aki tavaly megszerezte első Európa-bajnoki címét és most sem áll messze attól, hogy egy kis szerencsével újra őt ünnepeljék majd a szintén hazánkban tartandó hivatalos díjátadó ünnepségen.

A szlovákiai Kishalomban tartott teszt után nyilatkozott Ádám:

„Tavaly nem indultam ezen a versenyen, így teljesen ismeretlenek számomra ezek a gyorsasági szakaszok, ami nyilván jelent majd egy kis hátrányt. Valószínűleg saras pályák várnak majd ránk, ezért a teszten is próbáltunk hasonló helyszínt választani és az eső is végig esett. Hasznos nap volt!”

Három Citroën C3R5 autózott fel-le a teszten. A magyar pilótának lehetősége volt beülni a regnáló Európa-bajnok mellé. Miután kiszállt Lukyanuk mellől, mosolyogva mesélte, mi lehet a titka az orosz versenyzőnek.

„Nagyon pontosan megy! Meg is lepődtem, hogy mennyire! Amikor videókon nézünk róla külső vagy belső felvételeket, akkor ott sokkal több improvizációt látunk. A teszten minden kanyarra, minden kigyorsításra figyelt. Valószínűleg ez az egyik titka a gyorsaságának.”

A hétvégére rengeteg külföldi és még több magyar nézőt várnak a Tokaj környéki pályákra. A Velenczei-Zsiros duó megpróbál minden elkövetni, hogy szurkolóik elégedetten utazzanak haza a szezonzáróról:

„Nagyon nehéz verseny lesz. Jó dolog, hogy itt van az Európa-bajnoki mezőny, próbáljuk majd összemérni magunkat velük, de a fő célunk a magyar bajnokság. Legalább a harmadik helyet, vagy ha úgy adódik, akkor még talán előrébb is léphetünk.”

Pénteken kvalifikációs szakasszal kezdődik a program hivatalos, versenyautóval zajló része. Aztán péntek este villanyfényes, szinkronpályás gyorsaságival kezdődik a show a máriapócsi RabócsiRingen. Szombaton hat, vasárnap hét szakaszt kell teljesítenie a mezőnynek. 212 gyorsasági kilométer után derül ki az, hogy ki lesz idén az Európa-bajnok, de az is, hogy kik állnak majd a magyar bajnokság dobogóján a Pécsett már a bajnokságot megnyerő Vincze-Bacigál duó mellett.

A verseny hivatalos honlapja: rallyhungary.com

A csapat partnerei:

C Automobil Import Kft., TOTAL
Betonútépítő, SIVA Group, EuroAszfalt, Közmű Alagút, STRAVIA, FORVETT, Confidenza, Tiszta Víz Üzletház, Lead Design, Szirt BAU Kft., EFTECH Kft., Modul Hungária Kft., KirályHázak, BIG PUSH Rally Team, KA-BA kft., Laczkó Péter erdész
TAGAI RACING TECHNOLOGY, PIRELLI

Kiadja: Dudás Endre, a CRTH sajtófelelőse

autosport

Előző cikk

FIA ERC hivatalos teszt

Következő cikk

Tóth Laci remekelt a Motorsport Games-en