Nyíregyházán nem lehet, gyere buci, ham, bekaplak módon versenyezni

Fehérvári Csabi ép a II. Nyíregyháza Rally közúti pályáit járta Szőnyi Péterrel, amikor a hétvégi futamról kérdeztem. Bár a két sofőr között fog eldőlni az E korcsoport bajnoki címe, ennek ellenére segítenek egymásnak feldolgozni a szakaszokat, több szem többet lát alapon.

„A cél jelen helyzetben, hogy a korcsoportunkat megnyerjük. Egy megbízható, stabil versenyzéssel erre van is esélyünk. Az abszolút bajnokság jelenlegi állása megtévesztő lehet, mert bár vezetünk, de nem mi vagyunk az esélyesek. Ha úgy alakulna, természetesen nagyon boldogok lennénk, de nem ez a realitás.”

Mindenféle túlzás nélkül állíthatjuk, hogy a magyar bajnokság legösszetettebb és legnehezebb futama következik Nyíregyháza és Zemplén környékén.

„A késő őszi, esős idő meg van spékelve azzal, hogy hullanak a falevelek az aszfaltra. Aztán ott vannak a murvás részek és bent az erdőben helyenként olyan köd lesz, hogy szinte semmit sem látunk majd. A Nyíregyháza Rally ráadásul a maga 162 gyorsasági kilométerével a historic bajnokság leghosszabb versenyének számít. Egyébként ezeknek a nehezítő körülményeknek mind örülök, mert csak akkor van esélyünk Andrissal, ha a zavarosban tudunk halászni. A mezőnyben van öt autó, ami alap esetben erősebb a Toyotánknál, ráadásul a pilóták egytől egyig mind ügyesek, bárki tud meglepetést okozni. Mindenkiben benne van egy jó eredmény, ha sikerül a pályákat megfelelően feldolgozni. Ez azért fontos infó, mert minden gyorsaságin csak kétszer lehet végigmenni. Ez fekszik majd nekünk, mert sok ismeretlen pályán autóztunk a Mitropa Kupában, ráadásul akkor is kettőt tudtunk menni mindenhol. Azokat a versenyeket többnyire vizes körülmények között teljesítettük, úgyhogy a mostani állapotok mind a mi malmunkra hajtják a vizet. A szombati gyorsaságik közül három korom sötétben lesz úgy, hogy már átment rajta kétszer az ERC, ORB, ORC és csak aztán következünk mi. Komoly lesz. Remélem, hogy az utolsó percig tudunk majd harcolni, de véleményem szerint itt ésszel kell versenyezni, nem lehet gyere buci, ham bekaplak módon bekezdeni, mert ez egy nagyon hosszú futam.”

autosport

Előző cikk

A Rally Hungaryn-n bármi megtörténhet

Következő cikk

Herczigék a negyedikek a kvalifikáción