Ez a Rally

Az időjárás adta nehézségek ellenére minden autójával célba ért az LPWMSport csapata az első Rally Hungary-n, ahol a céldobogón többen is nagyszerű eredményt ünnepelhettek.

A Lovász Pál – Kürti Tamás duónak minden kijutott a versenyen. Jól érezték magukat, nagyon tetszettek nekik a pályák és hogy ennyi néző között autózhattak. Taktikusan kivárásra mentek, ami meg is hozta az eredményét, az ERC-ben tízedik helyen értek be, amivel pontot szereztek, míg az ORB-ben életük legjobb eredményét egy ötödik helyet húztak be.

„Tavaly már részt vettünk ezen a versenyen és akkor képbe kerültünk azzal, hogy ha lesz eső, akkor nehéz dolgunk lesz ezeken a pályákon. Ez idén meg is érkezett és be is bizonyosodott. Remek taktikát dolgoztunk ki a versenyre, ami a szombaton nagyon jól bevált. Az első nap egy egyenletes húzós tempót diktálva és vigyázva a kocsira, nem mentünk bele felesleges dolgokba. Az év elejei Osztrák Mitropa Kupa futamok hasonló körülmények között zajlanak, így van egy kis tapasztalatunk ezekre az útfelületekre. Ennek a tapasztalatnak köszönhetően az első napot az ERC kilencedik és a magyar értékelés ötödik pozíciójában zártuk. Másnapra hasonló autózást tűztünk ki célul, de az időjárás még rosszabbra fordult. Az első szakaszra rengeteg eső esett le, itt sajnos egy vízátfolyásnak köszönhetően, be is csúsztunk egy árokba. Szerencsére a nézők kiszedtek minket, nagyon sok időt veszítettünk itt és az autónk is megsérült. Hihetetlen három szakaszt teljesítettünk ezután, a Fábiába dőlt be a víz, a párától nem láttunk ki az üvegen és Tamás ajtaja nem akart bezáródni. A csapat a szervizben kiváló munkát végzett, kijavították a gépet. Az utolsó körben fokozódtak a nehézségek, köd, sár, sötétség, de jól lehoztuk az autót. Végül a verseny abszolút tízedik helyén végeztünk és a Magyar Bajnokságban az ötödikek lettünk. A Rally Hungary nagyon extrém nehéz futam volt, de ennek ellenére nagyon tetszett minden, számomra ez a rally. Igazi küzdelem volt, hosszú távokkal, nehézségekkel és akadályokkal. Minden az improvizáción és a helyzet felismerésen múlott, szerintünk erről szól a rallyversenyzés. Tamással nagyon örülünk az eredménynek, boldogunk vagyunk az EB pontszerzésnek” – árulta el gondolatait Lovász Pál.

A Vida János – Bessenyey Zoltán az ERC mezőny 0-ás autós szerepét látta el a versenyen. A srácok nagyot mentek, így elsőre ők is nehezen hitték el, hogy karcmentes autót visznek majd a célba.

„Nagyon jó volt visszatérni a balesetem után abba a közegbe, ahol korábban versenyeztem. Az elején úgy éreztem Jánossal, hogy kicsit nagy fába vágjuk a fejszénket, hiszen az erősebb autó és a borzasztó időjárás is mind nehezítő tényező volt, de utólag azt gondolom nagyon jól ment minden. Az elsődleges célunk az volt, hogy egyben lehozzuk a célba az autót, ami maximálisan sikerült. A nagyon közeli barátaink őszinte véleménye is az volt, hogy ez nem biztos, hogy sikerül majd. Gratulálok Jánosnak, nagyszerű teljesítmény volt ez a menet a részéről és én nagyon boldog vagyok. A száraz aszfaltos részeken nagyon jó volt minden, ám a vizes saras részeken Jani párszor megijesztett minket, de aztán mindent megbeszéltünk. A folytatás gondolata is megfordult már a fejünkben. Köszönjük az LPWMSport fantasztikus munkáját és azt, hogy alkalmazkodtak hozzánk” – tette hozzá Bessenyey Zoltán.

A Bacsa Tamás – Hanyik Gergely duó a bajnoki cím megszerzését tűzte ki célul az év utolsó versenyén, amihez nem volt kötelező nyerniük. Mint másokat, őket is sújtotta defekt, de szerencsére ez nem szólt bele, hogy megnyerjék a bajnokságot.

„A Nyíregyháza Rally nekünk nem jelenthetett mást, mint megszerezni a kategória bajnoki címet. Minden érzékszervünkkel azon voltunk, hogy a lehető legkisebb mértékre csökkentsük a hibafaktort, mivel nagyon nehéz pályák voltak, valamint az időjárás sem volt kegyes hozzánk. Az első nap első gyorsaságiján, mindjárt be is gyűjtöttünk egy defektet, valamint a nap végére is jutott még egy, így a második helyről lecsúsztunk a dobogó legalsó fokára. Az utolsó napon tartottuk ezt a pozíciót, mivel elegendő volt ez a helyezés a bajnoki címhez. Rettentő nehéz versenyen vagyunk túl, sokat tanultunk a körülményekből és megszereztük az éves értékelésben az első helyet és Production Kupa bajnokok lettünk. Köszönjük mindenkinek, aki ehhez csak egy kicsit is hozzátett és természetesen a támogatóink és a csapat munkáját is, hiszen nélkülük ez nem jöhetett volna létre” – tette hozzá Bacsa Tamás.

A Riskó Dániel – Losonczi Csaba páros is nagyon sok tapasztalatot szerzett és élvezték a versenyt. Az első nap eltörött a féltengelyük, de a szuper rally szabályokkal élve visszaálltak a versenybe és végül a Peugeot 208 Kupa negyedik helyén értek célba.

„Már a pályabejárás alkalmával láttuk, hogy a legnagyobb gondot a sár és a murva fogja okozni nekünk. Nem sok tapasztalatunk volt ilyen körülmények között, viszont annál inkább örülök neki, mert ezzel nagyon sok tapasztalatot gyűjtöttünk. Első nap kicsit vissza fogottabb tempóban mentünk, azt a taktikát alkalmazva, hogy nagyon hosszú a verseny, de eltörött a féltengelyünk és búcsúztunk a naptól. Másnap szuper rallyztunk, aminek örülök, hogy vissza tudtunk állni a versenybe, hiszen jó tempót autózva a negyedik helyen értünk célba. Az autó jól működött és nagyon élveztük a csúszkálós és izgalmas nyomvonalú pályákat. A bajnokság szempontjából nagyon fontos pontokat szereztünk meg itt” – zárta a beszélgetést Riskó Dani.

Az LPWMSport Partnerei: CREDOBUS, Lisztes Trans Kft., KF Service Solutions Kamion Fényező Kft., M6 L.O.G Kft., Millers Oils, Expert Lajta Kft., Hankook Racing Tyres, Diesel DR, Bus Center Kft., Hungarofék Kft., REDO Water Systems Kft., Kaláka Pincészet, B EURO CAR Kft.

autosport

Előző cikk

Slickkel a sáron

Következő cikk

FIA CEZ magyar eredmények