A Fordok ellen nehéz évük lesz

Kaotikus Salgó Rallye-n van túl a Gulf Racing Hungary Peugeotos párosa a Strider Zoltán – Apkó András duó. Ennek ellenére jól érezték magukat, tetszett nekik az autó és persze az is, hogy újra ott lehettek az Országos Rallye Bajnokság körforgásában.

Az első kört még egész jól lehozták a srácok, de a második körtől felborult minden számításuk. Jártak árokban, volt defektjük, mentek esőben slick gumikon és a hangosítás is megnehezítette a dolgukat.

„A második Bátonyterenye – Mátraalmás körgyorstól kezdődtek a problémáink, amikor a rajt után négyszáz méterrel defektet kaptunk. Mivel ez egy 26 kilométeres gyorsasági szakasz meg kellett állnunk. Kicseréltük a kereket, de innentől már nagyon nem kellett kapkodnunk” – mondta Strider Zoltán, majd hozzátette. „Lángi Attila mögé engedtek vissza minket a pályára, ez kicsit feldobott minket, hogy van egy mérőpont, amiért versenyezhetünk. Utol is értük a srácokat, akik gyorsan el is engedtek minket.”

De a csapat nem úszta meg ennyivel a szorospataki gyorsaságin. A defekt csere alatt beázott a sisakok hangosítás csatlakozója, ami egy elég kellemetlen sípolásba kezdett.

„Borzasztóan megijedtem, amikor a szakasz közben egy óriási sípolást hallottam. Próbáltam kitépni a hangosítás csatlakozóját, de nem sikerült és semmit nem hallottam abból, amit Andris mond. Teljesen elvette a figyelmem a versenyzésről és ekkor egy jobb13-as kanyarban lecsúsztunk az ívről, egyenesen be az árokba. Mondtam is magamban itt a vége, egy nézők elől elzárt szakaszon itt maradunk. Szerencsénkre hirtelen ott termett pár ember kötéllel a kezükben és kiszedtek minket. Ezúton is köszönjük a segítséget, hogy az autót sérülésmentesen kiszedték az árokból” – tette hozzá Zoli.

De ekkor még mindig nem ér véget a srácok pályán lévő kalandja. A kör elágazójában, ahol vissza kellett volna menniük a rajt felé egy sportbíró várta őket, aki piros zászlóval kiintette őket a körről Schuck Jániék balesete miatt.

„Teljesen elment a kedvem az egésztől annyi negatív dolog ért minket a szakaszon. Hab a tortára, hogy a következő Mátraszentimre – Mátrakeresztes gyorson szakadó esőben slick gumikkal kellett lemennünk. Mondtam is Andrisnak, beérünk a szervizbe és leadjuk a menetlevelet” – folytatta Zoli.

Ehhez a csapatnak is volt egy két szava, nem engedték, hogy a srácok kiálljanak a versenyből.

„Nógrád megyeiként nagyszerű érzés mindig egy Salgó Rallye-n versenyezni. A rajttól a célceremóniáig még ennyi év után is meg tudja dobogtatni az ember szívét, ha otthoni közönség előtt versenyez. Ebben az évben kaptam egy kis pluszt is, hiszen végre ezt úgy tehetem ezt, hogy a munkahelyem is támogat ebben” – vágott közbe Apkó Andás. „A verseny megmutatta, van még mit tanulnunk és változtatnunk, hogy jobbak legyünk. Miskolcon már próbálunk egy kicsit másabb itinerrel menni.”

Az utolsó körre nem vállaltak kockázatot, végig mentek és próbálták tanulni az autót. Volt biztató eredményük, a Peugeotosok között nyertek is szakaszt, de sajnos komolyabb eredmény nem jött össze nekik. Mondta is Zoli, a turbós Fordok ellen nagyon nehéz dolguk lesz egész évben és mivel a Peugeot Kupában a Gulf miatt nem indulhatnak, ezért kicsit bizonytalanul tekintenek az évre.

„Az autó iszonyatosan nagy élmény, ezért boldogok is vagyunk, hogy egy ilyennel mehetünk. Talán jobb kedvvel értünk célba az RC4 kilencedik helyén, mint Velenczei Ádám az abszolút harmadikon, mert egy szakasszal a vége előtt még második volt és egy defekt az utolsó kilométereken írta át a forgatókönyvüket. Említhetném Szilágyi Patrikot is, aki két gyorssal a vége előtt még az ORC abszolút harmadik helyén állt úgy, hogy percekkel vezette a kategóriáját, de egy váltó probléma a feladásra kényszerítette” – zárta a beszélgetést Strider Zoltán.

Folytatás a Miskolc Rallye-n augusztus közepén.

A csapat partnerei: Betonútépítő, SIVA Group, Euroaszfalt Kft., Gulf Lubricants Hungary, Közmű Alagút, STRAVIA, Forvett, Confidenza, Tiszta Víz Üzletház, LEAD DESIGN, Szirt BAU Kft., EFTECH, Ka-Ba Kft., Honor Trans-Sped kft., Pápai Beton Kft. FLOW FUEL, Schönherz Informatikai Stúdió, Láng, BM Komp, Wimmer Trans, Hardy Working Tools, Dr. Rettig Richárd, FERRO-PRESS Kft., Signal Print Kft., GPR & Partners Kft., Consult Team Kft., MM Infinity Kft., Infodots Kft.

autosport

Read Previous

Örülünk a célbaérkezésnek!

Read Next

Egyik szemük sírt csak Velenczeiéknek, hiszen dobogón végeztek a Salgó Rally-n