Egyik szemük sírt csak Velenczeiéknek, hiszen dobogón végeztek a Salgó Rally-n

Győzelmi szándékkal érkezett a szezonnyitó futamra a Gulf Racing Hungary R5-ös párosa, a Velenczei-Szőke duó. Az idén összeállt csapat a kisvaszari tesztfutam győzelme után az első helyért szeretett volna küzdeni a pilóta hazainak számító futamán. Az utolsó szakasz előtt a második helyen álltak, de a végén egy defekt idén is a harmadik helyre engedte felállni a Skoda Fabia R5-ös autóval versenyző legénységet. A csapat többi párosa is hatalmasat csatázott a szezonnyitón. Volt, amikor az elemekkel, volt, amikor a technikával…

Hatalmas érdeklődést hozott az idei Salgó Rally. Összesen 190 páros érkezett a szezonnyitóra, 28 top R5-ös autó legénysége küzdött az első helyekért és a Velenczei Ádám – Szőke Tamás duó is azok közé tartozott, akik nyerni szerettek volna. A vírus-helyzet miatt egy napba sűrített versenyprogram és az extrém időjárási körülmények igazán megnehezítették a versenyzők dolgát.

Velenczei Ádám az elmúlt három évben mindig a dobogó legalsó fokán állt ezen a hazai futamon. A szécsényi pilóta joggal szeretett volna előrébb, feljebb lépni. „Nagyon komoly volt a mezőny! Nehéz pályákon, folyamatosan változó útviszonyok között versenyeztünk és az utolsó szakasz előtt már a második helyen álltunk.” – emlékszik vissza a pilóta. „Odatettük magunkat az utolsó szakaszra is, de a vége előtt két és fél kilométerrel defektet kaptunk. Nem tudom, hogy miért, utólag is próbáltuk kielemezni, de nem jöttünk rá.”

Harmadik helyre tudtak bejönni Ádámék és a céldobogón Szőke Tamás azon túl, hogy megköszönte minden sportbírónak és médiamunkatársnak a helytállást már az elkövetkező futamokra összpontosított. „Az utolsó körben nagyon felpörgettem a pilótámat, próbáltuk legtöbbet kihozni magunkból, de sajnos a defekt hátrébb sorolt minket. Harcolunk, megyünk tovább, küzdelmes csaták várnak még ránk!”

A Gulf Racing Hungary oszlopos tagjai a Strider – Apkó duó, akik idén Peugeot R2 autóra váltottak. A csapatvezető/pilóta Strider Zoltán nagy reményekkel indult első futamán a kis kétkerekes oroszlánnal. Aztán nem úgy sikerült, ahogy eltervezték, hiszen a leghosszabb szakasz rajtja után közvetlenül defektet kaptak, ki kellett cserélniük a gyorsaságin a kereket, rengeteg időt vesztettek. A kerékcsere közben beázott az átbeszélőjük, ami később fülsiketítő sípolással jelezte a hibát. Ez megzavarta őket és becsúsztak egy árokba. A nézők kötéllel tudták csak kihúzni a Peugeot-t és a szakasz végén már azon gondolkozott a pilóta, hogy nincs is miért folytatni a versenyt, de a csapat biztatása végül nem engedte ezt és sokat tanulva jutottak el a céldobogóig.

Az ORC bajnokságban is érdekelt a narancs-kék csapat, hiszen Szilágyi Patrik Deák Henriettával szintén Gulf Racing színeiben versenyez. A BMW-s egység hatalmasat autózott, a kategóriatársak elismerő szavai mellett toronymagasan vezette kategóriáját és az Országos Rally Challenge sorozatban is a dobogón állt, mígnem az utolsó előtti szakaszon letört a váltókihajtásuk, nagy károkat okozva az autóban és fel kellett adniuk a további küzdelmet.

A következő bajnoki futam a Miskolc Rally, amely augusztus közepén kerül megrendezésre.

A csapat partnerei:
Betonútépítő, SIVA Group, Euroaszfalt Kft., Gulf Lubricants Hungary, Közmű Alagút, STRAVIA, Forvett, Confidenza, Tiszta Víz Üzletház, LEAD DESIGN, Szirt BAU Kft., EFTECH, Ka-Ba Kft., Honor Trans-Sped kft., Pápai Beton Kft. FLOW FUEL, Schönherz Informatikai Stúdió, Láng, BM Komp, Wimmer Trans, Hardy Working Tools, MM Infinity Kft., INFODOTS, Dr. Rettig Richárd, FERRO-PRESS Kft., Signal Print Kft., GPR & Partners Kft., Consult Team Kft.

Kiadja: Dudás Endre, a Gulf Racing Hungary sajtófelelőse

autosport

Read Previous

A Fordok ellen nehéz évük lesz

Read Next

Tempó Magazin 2020 / Sport1 7. adás – Gokart OB Rechnitz