Európa-bajnoki futamgyőzelemmel fejezte be a szezont a Citroën Rally Team Hungary

Az ERC sorozat hazai állomása, a Rally Hungary idén a magyar ralibajnokság utolsó, hetedik fordulójaként szerepelt a versenynaptárban. Mads Østberg és Torstein Eriksen hatalmasat harcolt, először egy kicsúszás, majd egy defekt miatt kellett újra és újra visszaküzdeniük magukat az élmezőnybe. A Citroën C3 Rally2 legénysége mindenki másnál több, összesen hat szakaszon tudott a leggyorsabb lenni, ezzel megnyerve a magyar bajnoki futamot. A verseny végén, Gryazinék büntetése miatt az Európa-bajnoki futamgyőzelmet is magának mondhatta a Citroën Rally Team Hungary versenyzőpárosa.

Az utolsó versenyen maximális pontszám elérése és egy kis szerencse kellett volna ahhoz, hogy öt futamból megnyerhesse a 2021-es magyar bajnoki címet a Mads Østberg és Torstein Eriksen páros. A csapat mindent megtett: megnyerte a versenyt, begyűjtötte a napi pontokat, az utolsó gyorsasági szakaszon is a leggyorsabb volt, de a kiegyensúlyozottan versenyző Hadik-Kertész duó nem hibázott és negyedik bajnoki címének örülhetett Nyíregyházán.

„Gratulálunk a bajnokoknak! Nagyon erős a magyar mezőny, bárhol kérdezik, mindenkinek azt javaslom, jöjjön el ide, próbálja ki itt magát.” – mondta a Rally Hungary után a WRC2 tavalyi bajnoka, Mads Østberg. „Az első futamot egy defekt miatt veszítettük el, egyszer volt technikai gondunk, de a Citroën C3 Rally2-vel az utolsó három versenyünkön nyerni tudtunk. Nagyon élveztem az egész szezont Magyarországon, nagyban gazdagította versenyzői tapasztalataimat, nagyon jó munkát végeztünk a Tagai Racing Technology-val. Bízom benne, hogy jövőre visszatérhetek és több futamon elindulva be tudjuk gyűjteni a bajnoki címet.”

Balkányi György, a Citroën hazai vezérképviseletének igazgatója, a csapatfőnök így értékelte az évet: „Mindenekelőtt gratulálni szeretnék a Hadik-Kertész párosnak a magyar bajnoki címhez! Sajnos csak öt versenyen tudtunk elindulni, így mindenképpen sikernek könyveljük el a harmadik helyünket.”

A Tagai Racing Technology nem csak a magyar bajnokságra, hanem a világbajnoki sorozatra is biztosította Madsék számára a versenyautót, szervezte a teljes logisztikát, a teszteken át egészen a versenyekig. Tagai Tamás így értékelte a szezont: „A két első szerencsétlenül sikerült verseny után az utolsó 3 futamon – azt gondolom – egyértelműen bizonyította a Citroën C3 Rally2, – és természetesen a versenyzőpáros is – hogy az egyik legütőképesebb versenyautó jelenleg a kategóriában. Összességében elégedett és boldog vagyok, három versenyt és nagyon sok gyorsasági szakaszt sikerült idén nyernünk, szinte műszaki hiba nélkül, amiért dicséret illeti és köszönet a szervizcsapatnak az egész éves munkájukért.

A legfontosabb mégis az, hogy a Citroën Hungária – hosszú ideje már – elkötelezett segítője a Magyar Autósportnak, az ő segítségük és munkájuk tette lehetővé, hogy ez a különleges program létrejöjjön.”

A Nyíregyháza Rallye végeredménye:

1. Mads Østberg          Torstein Eriksen               Citroën C3 Rally2                                                   1:38:43.4

2. Hadik András            Kertész Krisztián              Ford Fiesta R5 MkII                                                        +26.1

3. Klausz Kristóf           Csányi Botond                   SKODA Fabia Rally2 Evo                                          +1:16.8

4. Csomós Miklós        Nagy Attila                           SKODA Fabia R5                                                           +2:14.8

5. Bodolai László         Deák Attila                           Ford Fiesta R5 MkII                                                   +4:48.3

A csapat partnerei:

C Automobil Import Kft., Tagai Racing Technology, PIRELLI, Citroën Racing, Autószöv Gyöngyös

#C3Rally2Family #CRTH

kiadja: Dudás Endre, a Citroën Rally Team Hungary sajtófelelőse

autosport

Előző cikk

Bitto Zsolt képei a III. Rally Hungary-ről

Következő cikk

Hihetetlen, de igaz: Zsírpapa bajnok és megverte Wirtmannt