Sirokon abszolút időt futottak

A 2016-os egri kategória győzelem óta sikertelen volt hazai pályán a Gulf Racing Hungary Peugeotos párosa, a Strider Zoltán – Apkó András duó. Ezt a rossz sorozatot 2022-ben egy Rally2 abszolút negyedik és kategória második hellyel törték meg.

„Jól felkészültünk erre a versenyre, sokat foglalkoztunk a kocsival, amiben még mindig érezek kiaknázatlan lehetőségeket. A későbbiekben szeretnék kitalálni, hogy minden körülményre legyen egy jó beállításunk az autón. Nagyon jó volt itthon menni és nyilván azokon az utakon, ahol amúgy hétköznapokon is megfordulok, lehet előny, de más versenyeken ez másoknak is az. E mellett az is nagyon jó, hogy tudtam, hogy kint vannak az ismerősök, barátok a pálya szélén és nekünk drukkolnak. Rám ez mindig pozitívan hat, jól esnek az üzenetek, az sms-ek és az hogy érzi az ember, hogy drukkolnak neki” – kezdte a beszélgetést Strider Zoltán.

A hétvége talán legrosszabb jelenete a szombati szuperspeciálon történt, amikor a célban a sportbíró jelezte, hogy hozzáértek egy lassítóhoz, amivel tíz másodperc büntetést zsebeltek be, az amúgy abszolút harmadik és kategória első idő mellé.

„Amikor lejöttünk a szakaszon és láttuk az időt, nagyon boldogok voltunk, de a spori gyorsan elvette a kedvünket. Mi nem éreztük, hogy neki mentünk volna a terelőnek, bár az autón ott volt a nyoma és egy barátunk is megerősítette, hogy a gumira húzott ponyva látványosan megmozdult. A szabály az szabály elfogadjuk, de nem örülünk neki, hiszen semmiféle előnyünk nem származott abból, hogy egy – két centiméterrel beljebb fordultunk, sőt a büntetésnek köszönhetően maradtunk le a dobogó legalsó fokáról” – folytatta Strider Zoltán.

A fiúk a büntetést beírva visszacsúsztak az abszolút 34-ik és a kategória 12-ik helyre. Innen kellett felkapaszkodniuk, úgy hogy az egri pályák a nagy átlagsebesség miatt elvileg nem az ő malmukra hajtotta a vizet. Vasárnap reggel nagyon bekezdtek és bezsebelték életük első abszolút győzelmét.

„Van nálunk Andriskával egy mondásunk, hogy Sirokon ugyan fogunk e még menni. Régen nagyon sokat jártam Recskre, ott szereltük a régi navigátorommal a Trabantot. Imádok rajta még közúton is menni, bár régen sokkal rosszabb minőségű volt. Az elmúlt években sosem jutottunk el idáig, hiszen mindig a verseny másnapján volt, mi pedig addigra már nem voltunk versenyben. Most végre ott lehettünk és mindjárt az első gyorson sikerült menni egy abszolút időt, majd a következő két körben csak picivel maradtunk le a győzelemről” – tette hozzá Zoli.

Az autó végsebességen kapott elég sokat, volt hogy a kanyarokból kifelé jövet már szabályzáson volt, de ennek ellenére mindig mosolyogva nézték az eredményeket a beíróban. A másik pályát is élvezték bár ott nem voltak ilyen jó eredményeik. Az utolsó körre már úgy mentek ki, hogy csak rontani tudnak az eredményükön, a szombati büntetés nagyon látszódott, végül az abszolút negyedik és kategória második helyet sikerült megszerezniük.

„Elégedettek vagyunk a hétvégével, nyilván jobb lett volna a büntetés nélkül, szebben csillogott volna. Sajnos most egy kis szünet következik, a kazincbarcikai verseny előtt két hónap pihenés van. Sok minden megfordult bennünk lehetőségként, elképzelhető, hogy elmegyünk egy Rally3-as versenyre tesztelni, de reptereken már nem szeretnénk kínozni a kocsit” – zárta a beszélgetést Strider Zoltán.

A csapat partnerei: Betonútépítő, SIVA Group, Euroaszfalt Kft., Gulf Lubricants Hungary, Közmű Alagút, STRAVIA, Forvett, Confidenza, Tiszta Víz Üzletház, LEAD DESIGN, Szirt BAU Kft., EFTECH, Ka-Ba Kft., Honor Trans-Sped kft., Pápai Beton Kft. FLOW FUEL, Schönherz Informatikai Stúdió, Láng, BM Komp, Wimmer Trans, Hardy Working Tools, MM Infinity Kft., Infodots Kft., HRT Spedition Kft., Laczkó Team Kft., Juhász Testvérek Pincészet, Elastica Bt.

autosport

Előző cikk

Füstbe ment tervek

Következő cikk

Egyik szemük sírt, a másik örömkönnyeket csepegtetett