Gumi problémák a WTCR és ETCR versenyein

Meglehetősen botrányosra sikeredett az FIA WTCR és FIA ETCR olaszországi hétvégéje, mely még a rajongókat is megosztotta.

Mind a WTCR-ben, mind az elektromos ETCR-ben komoly gondokat okoztak a gumik, melyek alig pár kört bírtak ki, szinte mindenkinek defektje volt. A pálya rövidített verzióján futott a két bajnokság, mely konfiguráció rendkívül tempós kanyarokat tartalmazott, a defektek igen veszélyesek voltak.

Emiatt a Túraautó Világkupa futamait bojkottálta a Lynk&Co, nem álltak rajthoz. A megmaradó 11 induló sem tudott rendes futamokat teljesíteni, 4-5 autón kívül mindenkinek defektje volt.

Az első futamon csak négy autó nem kapott defektet. Michelisz Norbert a negyedik lett a versenyen, a bokszot is megjáró Tassi Attila a Safety Car-nak köszönhetően felzárkózhatott és ötödik lett.

A második versenyen hasonló volt a helyzet, ismét a sorozatos defektek borzolták a kedélyeket. Michelisz megismételte az előző eredményét, ismét negyedik helyen ért célba. Tassi Attila a győzelemért is küzdött, de újra bokszba kellett hajtania, végül a nyolcadik lett.

A Zengő Motorsport angol pilótájának, Rob Huffnak nem sikerült jól az időmérés, így próbálta szorgosan gyűjteni a pontokat, ez sikerült is, a harmadik helyen áll a bajnokságban.

Michelisz a nyolcadik, Tassi a 13. helyen várja a bajnokság folytatását.

Az Elektromos Túraautó Világkupa versenyeit is a defektek határozták meg. Michelisz Norbert a Fast csoportban a második helyről kényszerült kiállni a döntő futamban, az ötödik helyen zárt, a hétvégét pedig a nyolcadik helyen fejezte be.

A bajnoki tabellán is a nyolcadik helyen várja a szezonzáró versenyt.

További sok sikert kívánok a folytatásban!
Oláh Gyárfás
MNASZ Elnök

Fotók: FIA WTCR FIA ETCR

autosport

Előző cikk

Csomós – Nagy páros a kilencedik Olaszországban

Következő cikk

Zagyva Lali négy év után újra győzött